Hmm ... vad är det som händer

20 grader varmt i Trondheim, 13 i Storlien och 10 här hemma ...!? Kanske dags att tidigarelägga sommarens tur? Kanske planera för en resa till Lofoten i Januari? Helt klart är att vädret inte är sig likt och vid tider då man förr åkte skidor och tränade för fullt planerar man nu nya MC turer utan dubbdäck. Hörde också på nyheterna att man på Öland just nu skördar en ny omgång jordgubbar!? Ja det är inte lätt att veta vad det är som händer, är det naturligt eller är det vårt levnadsätt som påverkar? Kanske både och? Det sägs ju att det är extremt många orkaner och stormar i år på Atlanten men det är inte första gången även om det är c:a 70-80 år sedan sist. Det berättas också att orsaken till våra varma vindar är just detta väderläge med många stormar som för upp mild luft från ekvatorn ända hit upp till kalla nord. Kan inte vara helt lätt att vara skidbackeägare i dag!? Själv tror jag att jag satsar på att nyttja det varma väderläget och tar en MC tur till helgen :) // HansR 

Kommentarer
Postat av: Folke Kissner

Tjena!

vad jag hört så blir det,
Kyligare till helgen, men du klär väl
dig väl förstår jag.
OBS!
kolla in den nya GSèn på BMW.se

2005-11-02 @ 19:04:26
Postat av: HansR

Vad gäller kläder så behövs det inte mer nu i +8 än vad som behövdes längs en norsk fjord och +4 :) Vad gäller nya GS:en så vet jag inte riktigt vad du menar men är det HP2 du tänker på så är det väl bara att slå till ... ;-) // HansR

2005-11-03 @ 21:38:14
Postat av: Folke Kissner

Tjena!

Nja vad som inte stod är att en ny gs adventure 1200 gs har sett dagens ljus en uppgradering från
1100/50? adventure GS(lite osäker på modellbeteckningen) den finns inte på bild på

BMW.se(efter att jag kollat) måste vara o6-ans modell.

FK.

2005-11-04 @ 10:04:33
Postat av: HansR

Jo det borde väl komma en uppdaterad variant av Adventure nu när vanliga GS:en funnits i ett par år. Kan bli intressant att titta på :) // HansR

2005-11-04 @ 21:59:21
Postat av: Ylva Östergren

Tycker om det du skrev! Spännande att se en del bra grejer och inte bara det generella sakerna som man kan se om typ alltid. ;)

2010-09-28 @ 14:52:40
URL: http://royalorchidholidays.se/hotell/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0