Å se det snöar ...

Ja då var väntan över, årets första snö faller tung över Dalarna! Jag vet inte om jag ska vara glad eller ledsen. Antingen är det mitt "Vinter jag" som gläds och redan längtar ut på skidor :) eller så är det mitt "MC jag" som helst vill ha torrt och bart och definitivt inget vägsalt på våra vägar :(  jag kan tänka mig att saltbilarna gått skytteltrafik på vägarna idag och hjälpt till med den snöröjning som nu för tiden aldrig använder en vanlig hederlig plog, "nej salt ska det va för det är så bra". Inte mitt måtto men väl vägunderhållarens :(  Så det bidde helt enkelt ingen MC tur idag utan jag fick glatt ägna mig åt att kärra ut 3 kubikmeter grus på garageuppfarten, gissa om jag sparade många klipp i Gym-kortet :)  Stort tack också till sonen som likaledes sparade in ett par Gym-kvällar. Vi får se om nu vintern kommit för att stanna eller om det åter blir varmt igen ...? // HansR

Kommentarer
Postat av: Folke Kissner

Hej!
hur var det stod,
Tvivla icke utan tro.

FK.

2005-10-23 @ 21:19:14
Postat av: Folke Kissner

Hej!
hur var det stod,
Tvivla icke utan tro.

FK.

2005-10-23 @ 21:19:16
Postat av: HansR

Vatten som vatten ;-) Och vem vill stå i vägen för snöröjarnas behov att tömma saltladorna // HansR

2005-10-24 @ 22:43:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0