Vad var det jag sa

Ja det behövdes inte mer än två kilometers körning idag på morgonen för att bevisa påståendet från igår, idiotiska omkörningar orsakar olyckor! Jag slappnade av för ett ögonblick eftersom jag varken hade bilar bakom eller framför mig på min sida av vägen. Plötsigt kvicknar jag till då jag inser att en bilförare i sin BMW tyckte att "en MC kan väl alltid flytta på sig så jag kan köra om långtradaren". Vi möttes i höjd med halva långtradaren och det var bara genom en undanmanöver ut på väggrenen som en kollision kunde undvikas! Tack och lov kvicknade jag till i tid och slapp även denna gång bli kylarprydnad. Visst påståendet blev inte helt bevisat, det blev ingen olycka, men som sagt det skapas många onödiga risker ute på våra vägar och en dag smäller det :(  Eftersom det nu gick bra fick jag njuta en solnedgång också idag på vägen hem. Vintern är ännu långt borta :) // HansR

Solnedgång

Kommentarer
Postat av: Folke Kissner

Skönt att du klarade dig,du behövs för vidare,
Norge trippar.

FK.

2005-10-14 @ 18:43:27
Postat av: HansR

Tja, du klarar ju dig ändå du har ju rutten inlagd i din GPS ;) // HansR

2005-10-14 @ 19:43:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0