Vintertestet

Ja så var det då gjort, säsongens första vintertest! Vaknade till en morgon med -7 på termometern, klarblåhimmel och fortsatt torrt väder. Det sistnämda var lite extra viktigt då vinterdäcken ännu inte kommit på :)  Hur som ingen halka så här långt och möjlighet till ett ordentligt vintertest. Det blev både "Layer 1, 2, 3 och 4 med avslutande varmväst. Med fleece-buffen på plats och värmehandtag på så bar det sedan av mot jobbet och nu stod tempmätaren på -5. Ja ha, var det då bättre att åka i -5 och torrt väder än +5 och fuktigt? jo jag vill nog säga så, det blir inte samma inträngande kyla som när det är fuktigt ute. Mitt värsta köldminne är faktiskt från Danmark och Köpenhamn en novembermånad då det var -15 grader, jag tror aldrig jag har upplevt något värre!? Eventuellt kändes det något (lite) värre nyåret 78/79 då det var -43 och jag fick ta en promenad på en kilometer från garaget till nyårsfesten, och då hade jag ändå allt som kunde tänkas på mig från fötter till huvud ;-)  Synd bara att med kylan så kommer också halkan :( annars vore det inget större problem att fortsätta rulla på två hjul :)  Det blir till att gå ut i garaget och plocka av hjulen för montering av dubbdäck eller ska jag montera sidvagnen istället? Inte lika lätt att köra omkull på tre hjul ;-) // HansR

Kommentarer
Postat av: Folke Kissner

>Nej men lite knepigare att köra kanske?

FK:

2005-10-18 @ 21:06:11
Postat av: HansR

Faktiskt lättare än på sommaren då det går fortare runt i kurvorna på sladd ;-) Men visst det är en annan känsla på två hjul // HansR

2005-10-18 @ 22:10:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0