En fin söndagstur

Det blev en tur även denna helg! När dimman väl lättat och solen tittat fram och temperaturen orkat ända upp till 17 grader ja då kunde jag inte hålla mig längre. Det blev en grustur tillsammans med min son där vi tog vägen från Gagnef via Västerfors, Högberget, Flosjön till Dala-Floda. Från Dala-Floda for vi sedan vidare mot Älgberget, Eksjön och Sången. Från sången blev det sedan raka vägen hem via Brändan och Djura. Som sagt en riktigt fin grus tur där vi både fick se jätte granar, jätte berg och något mindre älgar, men två var dom :) Från Älgberget (518 möh) kunde vi se långt men så långt vi såg så såg vi bara skog och sjöar. Hur många träd finns det egentligen i vårt avlånga land? Att på det här viset komma bort från de vanliga vägarna och hitta gamla forvägar i skogslandskapet det är en märklig upplevelse helt plötsligt är du bara där mitt ute i vildmarken! Upptäckte också att jag misskött underhållet på min Suzuki DR600 kedjan var inte ordentligt smörjd och oljenivån i motorn stod verkligt lågt aj, aj... Fick be sonen hålla igen på varven på vägen hem och det blev till att snabbt ta hand om detta väl hemma i garaget igen // HansR

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0