Ett blöthål på väg hem

Ja så hamnade man till sist där! På vägen hem från jobbet idag sökte jag upp en gammal forväg från Nornsbruk över skogen mot Bästen. Det hela började fint med härlig gammal väg om än något sönderkörd av skogstraktor. Vart efter färden gick vidare så blev dock vägen bara smalare och smalare och de två spår som fanns från början blev endast till ett! Efter ytterligare en bit fick jag även myrkänning och det blev lite mjukare underlag men inte för mjukt. När jag så en bit längre fram närmade mig slutet av denna väg/stig så kom det!? Ett riktigt blöt håll med härlig svart modd. Jaha vad gör man nu? Vänder tillbaka ett antal kilometer över myren igen, nej knappast. Det blev bara att bita i det sura äpplet och ta sats rakt igenom och inte släppa på gasen för det gör man inte ostraffat om man har 70/30 däck på cykeln. Tack och lov så gick det vägen men cykeln blev sig inte riktigt lik utan såg för första gången ut som en äkta enduro så vattenslang fram när vi väl är hemma igen :) Jag tror det är högtid att byta till TKC80 eller något liknande!? // HansR

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0