Hösten är kommen och dagarna räknade

Den här veckan slog hösten till på allvar och det blev fleece-kallingar på! På torsdag morgon var det -4 grader då MCn gränslades för den dagliga turen till jobbet. Solen lyste dock och det var en härlig och klar luft faktiskt en av mina favorit väderlekar om än det får vara 10 grader varmare. Som sagt vädret har varit fint denna vecka och jag har haft riktigt njutbara och härliga turer på eftermiddagarna på väg hem från jobbet, det har blivit både asfalt och grus. Något som hjälpt mig hålla värmen riktigt bra denna vecka är min dubbelsydda fleece-buff som jag alltid tar på sist av allt innan hjälmen sätts på, det känns som att få på sig minst en extra tröja till och ändå vädrar det gott genom fleecen. Det fungera dock endast om tempen sjunkit under 15 grader annars blir det lite väl varmt :)

Just nu funderar jag på att byta däck från Metzeler Tourance till Continentals TKC80, kanske kan man förlänga säsongen ytterligare en tid på detta sätt? Alternativet blir väl att sätta på dubbdäcken på DR600 maskinen för då ska det väl inte finnas något hinder att fortsätta sin framfart i MC-spåret eller så får man köra trehjuligt men det blir ju en helt annan känsla // HansR

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0