Nere på jorden igen

Vem trodde jag egentligen att jag var? En bergsget? Jag gjorde idag ett försök att med min motorcykel bestiga Gimklacken och det slutade med ett snabbt men helt felaktig beslut. Jag gjorde direkt ett försök att ta sista backen med 70/30 däck, det gör man inte ostraffat. Självklart hade jag lite för låg fart och underlaget i backen var allt för löst så ... helt plötsligt stod jag där 50 meter upp i backen med en lutning som kändes som 45 grader. Ettans växel i, båda fötterna i marken och handen på handbromsen. Kan man vända i ett sådant läge? Nej det kan man inte, inte utan att först lägga om kull, man får hasa sig baklänges decimeter för decimeter genom att koppla ur och samtidigt justera farten med handbromsen. Svettigt blev det och vingligt var det men efter ett gott stycke tid, som jag just nu inte kan minnas längden på, så var jag till sist nere på hyffsat plan mark igen :) förhoppningsvis har man fått sig en läxa och vet nu att man ska ha rätt grejer när man ger sig på bergsklättring :)  // HansR

Kommentarer
Postat av: Folke Kissner

tjena!
Ja ja så fin båge & du vill redan förstöra den
det verkar som du är mer vild än tam.

ta det lungt.
FK.

2005-09-25 @ 21:25:37
Postat av: HansR

Ja inte grejorna till för att titta på, då blir det ett dyrt skådebröd :) Men visst lugnt ska det tas och man lär väl sig vart efter ;) // HansR

2005-09-25 @ 21:46:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0