Vååå .... ååår!!!

Äntligen, äntligen så kom våren och med den torra och fina vägar. Idag var det 10 grader varmt och strålande solsken från en klarblå himmel :)  Tyvärr var min egen MC inte "fit for fight" så jag fick se till att serva en annan och då måste det ju tas en provtur :D Även om jag stått på och kört hela vintern med dubb och allt så måste jag medge att det är en speciell känsla när asfalten kryper fram och temperaturen tar ett rejält skutt upp över nollan. En sådan här vinter blir det också extra mycket känsla då det varit sparkföre i dryga fyra månader!

De dubbade hjulen är nu avplockade och det blir att lämna dem direkt för däckbyte på tisdag när helgerna är över. Låt det dröja längen nu innan det är dags att dra på dem igen, minst 7 månader!!!

Upptäckte även ett annat vårtecken idag små gula "toppar" som stack upp lite varstans i dikesrenen, det var polisen som körde sin årliga vårdrive och smög runt med laserpistol bland snödriver och gammalt lösgrus. Ingen risk för mig idag då jag endast gled fram och njöt av friheten utan dubb och frostbitna kinder :) // HansR


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0