Åter igen 2 ...

Ja då var jag åter hemma igen och  vad ska man säga!!! Kan det bli bättre än så här? I år har Norge verkligen visat sig från sin allra bästa sida och trots flera försök har jag inte lyckats få till ett riktigt ordentligt normalt norgeregn, och vem är väl missnöjd med det :)  Här nedan kan du se några bilder som får tala för sig själv!

     
Klicka på bilden så får du den i större format!

Turen denna gång tog oss från Gagnef via Funäsdalen, Brekken, Selbu, Röra, Trofors, Hemavan, Mo i Rana, Polcirkeln, Nesby, Saltstraumen, Nesna, Brönnöysund, Namsos, Osen, Rörvik, Flakk, Klett, Stören, Röros, Os, Drevsjö, Idre och sedan hem igen till Gagnef. Det blev nästan 300 mil. Vi fick uppleva mängder av kurvor på allehanda vägar (dock enbart asfalt, förutom 3 mil i Sverige från Hemavan mot Mo i Rana där Vägverket rivit upp hela vägen och lagt på grovt makadam). Makadam är nästan perfekt underlag för en GS men knappast för en Custom med lite kubik :(  Vi klarade oss från större missöden ända tills det endast återstod 15 mil hem. Då blev det först soppatorsk på en Transalp och sedan kedjebrott på samma MC 4 mil senare. Det hela föranledde dock att jag fick prova min nya "reservdunk" på GS:en. Jag kunde med hjälp av en speciell slang från Touratech via återledaren från bensinpumpen på GS:en aggera tankautomat vid dikeskanten, inte helt fel när nöden så kräver :) Tyvärr in gick dock ingen släpvagn i utrustningen så hemtransporten av Transalpen fick ordnas på annat sätt.

Jag låter i övrigt ytterligare några bilder tala för sig själv :) // HansR

     

     

MC Touring när den är som bäst!

www.mctouring.se






Kommentarer
Postat av: Folke

Hejsan Hans!

> Instämmer det var en underbar resa denna gång.

MVH FK.

2006-08-16 @ 23:08:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0