Vilken dag ...

Idag tog jag mig en tur till Uppsala och anledningen till den resan tog 7 minuter av en dag!? Kändes som en allt för lång resa för en sådan ringa insats? Men kanske ska jag inte vara så besviken över detta då jag fick mig en helt fantastisk MC tur på underbara grus- och asfaltsvägar, bäst var dock de först nämnda :)

Efter som jag hade både gott om tid ner och gott om tid hem så lät jag helt enkelt min navigator (TomTom) ta mig den KORTASTE vägen mellan två platser, alltså inte SNABBASTE som är den normala inställningen. Eftersom TomTom håller rätt på allt som är tvåspårigt så kan det bli riktigt spännande :). På vägen ner till Uppsala så testade jag att navigera den kortaste vägen mellan Mockfjärd och Norberg. Det blev en tur nästan helt på grus och då mängder av gamla forvägar i det som kallas bergslagen. Många hyttrunier och gammal bergslagskultur att passera. Sista biten från Fragg till Norberg kan jag dock ifrågasätta om den ska kallas tvåspårig!? Med en liten traktor hade det nog gått men med en vanlig bil? Knappast! Det gick dock med en R1200GS om jag inte tog i allt för hårt, men spännande blev det :)

På vägen hem blev det lite asfalt från Uppsala till Gysinge men därifrån tog jag kortaste vägen mellan Gysinge och Torsång. Gisses vilka vägar det blev! Det är smått otroligt hur många gamla forvägar det finns på skogen. Det är inte heller mycket trafik på dom jag mötte inte mer än ett par bilar på ca 15 mil grusväg :) Här nedan kan du se lite bilder från trippen. Klicka på bilden så förstoras den // HansR

     

Ps. Ett tips är att ha med sig en bra karta över den terräng du färdas i för vad gör du om GPS:en slutar fungera i ett kors bland alla forvägar på skogen ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0