Sommar, sommar, sommar ...

Ja det verkar som att sommaren aldrig ska ta slut? Visst vi har redan haft 4 decimeter snö i två veckor men det var en allt för kort vinter för att kallas vinter!? Fördelen förstås när vädret är som det är att jag och alla andra MC intresserade kan fortsätta åka :)

Igår tog jag mig en tur på en 1100 Virago och visst det blev fel på en gång. Självklart tog jag på mig allt för mycket kläder i tron att det faktiskt var sista november. Nu var datumet rätt men temperaturen en sådan att det dög gott och väl med samma utrustning som en sval sommar dag :) Det gäller dock att vara snabb vid den här tiden på året för dagens ljusa timmar är tyvärr inte många :( Viragon kom dock fram till sitt mål och står nu uppställd för service och eventuellt byte av lager i framgaffelninfästningen, den känns inte riktigt som den ska. MCn är dock i goda händer och det är bara att avvakta resultatet. Det blir också intressant att se om vädret tillåter hemfärd utan släpkärra en bit in i december? Meterologerna har dock inget annat värme att prata om för de närmaste 5 - 10 dygnen.

Vi får se omdet blir lite sol i helgen kanske är det då läge för en lite längre tur :) // HansR 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0