En underbar vintersol ...

... och underbara vintervägar i skog, över sjö och genom byar :)  Ja som kom den då till slut dagen med stor SOL som flödade över ett härligt vitt vinterlandskap. En sådan där dag som inte får missas utan det är bara att lägga allt annat åt sidan och bara njuta i fulla drag. Jag fick njuta både ospårade fina skogsvägar och slingrande landsvägar med ett hårt packat snölager, där normalt asfalt råder. Det gick riktigt bra att köra på skogsvägarna där underlaget var plant och nästan helt utan djupa spår, ja nästan som ett salsgolv. På de mindre landsvägarna var det lite mer spårigt och där gällde det att vara lite mer observant på mindre kast och styrningar, men ändå inga större problem. Fick även chansen att prova den lokala "cross-elitens"  isbanan men det var ingen höjdare med min lite tyngre maskin och mindre dubbutstick, men jag fick lite extra träning :) Det märktes också att solen värmer bättre nu än tidigare och jag fick faktiskt stanna och plocka av mig fleece-västen när det började bli lite väl varmt. Jag fick ett antal bilder från dagens tur och jag lägger ut ett några av dem här nedan! // HansR

       
Vinterväglag när det är som bäst :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0