kallt, kallt men härligt, härligt ...

Ja så fick jag mig då en rejäl tur i både snö och kyla till jobbet idag. Jag lyckades även med konststycket att välja helt fel hjälm. Jag fattar inte vad jag tänkte på!? Jag hade lite problem sist med integralhjälmen och valde därför att åter prova den öppna med visir, hade jag funderat till en stund borde jag ha kommit på hur den fungerade sist jag provade :(  Den funkar helt enkelt inte alls vintertid då visiret immar igen direkt trots att det är god ventilation. Det blev helt enkelt till att köra med öppen hjälm hela vägen och det bet ganska bra. Tack och lov för min fleece-buff som jag kunde dra ända upp över näsan och som då gav mig en hyggligt angenäm tur :) Så här efter ett antal turer i snö och kyla så kan jag slå fast att det största problemet med vintertouring är inte kölden utan synen. Jag har ännu inte hittat någon riktigt bra metod som ger god sikt hela vägen. Med dubbelvisir fungerar det någorlunda men inte helt ok. Det blir till att fortsätta testa olika metoder och är det någon som har ett riktigt bra förslag så tar jag tacksamt emot. Förslaget att låta bli att köra på vintern förkastas dock direkt :) // HansR

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0