Åter igen ...

Ja vad ska jag säga!? Fem dagars härlig MC semester i Norge med sol, kurvor och underbara vyer :) Vi fick tre underbara dagar på Jotunheimen där temperaturen låg på mellan 22-25 grader på dagarna, ingen vind och en temeperatur på runt 18 till 20 grader på kvällarna! Helt perfekt för MC touring!!! Vi lyckades hitta både nya och gamla vägar och mest minnesvärt blir nog Jotunheimenvegen och Kvicknehögda. Den sistnämnda en smal bomväg över fjället fram till en brant där nästa hela Gudbrandsdalen bredde ut sig framför oss. Jag låter två bilder få tala för sig själv.

jotunheimen2
Vägen dit!

jotunheimen3
Och en del av utsikten!

En tur som denna i ett väder som detta kan bara få FEM stjärnor av fem möjliga, det kan helt inte bli bättre!
Det får bli en lite längre reseberättelse senare men jag skickar dock med ytterligare ett antal bilder // HansR

Jotunheimen1
På väg ner för fjället!

jotunheimen6
På väg upp på fjället!

jotunheimen4
Mitt i paradiset!

jotunheimen5
Och var kan man inte idka lantbruk i Norge!? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0