Snöat fast ...?

Ja så har jag då snöat fast för första gången :(  Optimistisk som jag är så hade jag beställt service av kompisens 1100 Virago till igår tisdag, det brukar ju vara bart och fint på vägen vid den här tiden på året!? Resan till verkstaden gick dock ganska hyggligt bara jag undvek att åka över de värsta isknölarna, men det är inget jag rekommenderar med en 1100 kubiks customcykel som inte ger mycket till balans i liggande körställning ;) Försökte ha fötterna i backen men de spretade mest rakt ut och framåt.  Under dagen slog dock vintern åter till och det landade ett fint snötäcke på 2 centimeter över alla fina isknölar, det var inte att tänka på att försöka göra om bravaden igen och även köra hem cykeln efter service, trots nytt bakdäck :(  Nu står cykeln där på verkstaden och väntar på lite blidväder så att jag åtminstone ser att köra för en något säkrad resa hem. Jag hoppas inte de tar ut garagehyra : |  Ja det är som sagt inte alltid bra att vara optimist men det är ju så svårt att låta bli när det handlar om MC åka :) // HansR 

Kommentarer
Postat av: Folke Kissner

Hej Hans!

kan du inte låna Görans s dragkärra
för han har väl en sån & köra hem viragon,
med den,men det är kanske lite trångt på går´n
nu på vintern (att komma in med släp menar jag).

2006-03-19 @ 15:24:05
Postat av: HansR

Visst det är ju alltid en lösning men det känns ju förstås inte lika bra, en MC ska väl rulla på två hjul när den nu kan det :) Problemet löste sig också då fredagen bjöd på sol och mycket bättre väder, så jag fick en riktigt skön tur hem i solskenet :) // HansR

2006-03-19 @ 17:48:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0