Kan det vara sant ...?

För en månad sedan kunde jag stoppa i ett nytt batteri (fick ett nytt på garantin) i min BMW och äntligen starta den för första gången på säsongen. Allt sedan dess har den sedan gått klanderfritt och jag har kört med den var och varannan dag, minst 5 mil varje gång. Nu hände dock det som inte fick hända!? När jag skulle till jobbet igår så signalerade varningssystemet att jag inte längre hade någon ABS. Dessutom blinkade symbolen för svagt batteri. Så mycket vet jag att BMWs ABS system kräver att batteriet är i fullgott skick så då är det ju mycket som pekar på batteriproblem ... men hur? Jag provade att ladda batteriet med min Ctek laddare under natten men det hjälpte föga. Fortfarande ingen ABS och en symbol som blinkar och indikerar svagt batteri direkt efter start!? Jag vet inte riktigt vad jag ska tro men batterier och BMW verkar inte vara något som passar bra tillsammans? Återstår väl bara att lämna in MCn och lyssna på dom som ska veta bättre vad det är som inte fungerar!? :(  // HansR

Kommentarer
Postat av: Folke

Har du kollat i instruktionsboken
Den kanske kan ge dig ett tips varför inte abs inte fungerar

mvh FK

2006-05-21 @ 21:53:04
Postat av: Folke

Har du kollat i instruktionsboken
Den kanske kan ge dig ett tips varför inte abs inte fungerar

mvh FK

2006-05-21 @ 21:53:05
Postat av: Hans

Instruktionsböcker är ju till för hur saker fungerar, inte för hur de inte fungerar ;-) // HansR

2006-05-21 @ 22:20:14
Postat av: Folke Kissner

HEJ!

> Både och käre Hans
> Har du kört får få mil på samma dag?
> Det har inverkan/har du satt batteriet på laddning efter en kort tur
> Minnet i databoxen är dåligt
> Om du har tid kör längre sträckor
> Sätt sen bågen på laddning så slipper
> Du problem/teknikens under du vet.

MVH FK.

2006-05-22 @ 12:09:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0