Kortaste vägen ...

... med TomTom! Jag kan snart inte sluta le efter alla tester av "kortaste" vägen mellan två platser med hjälp av TomTom GPS :) Normalt är ju GPS:en inställd för att ge snabbaste vägen men genom att ställa om den så att den istället ger kortaste vägen så kan du få ett äventyr som aldrig förr. Vem trodde t.ex att kortaste vägen mellan Kopparberg och Lindesberg är den stora breda riksväg 50? Den som trodde det trodde tyvärr helt fel. Enligt TomTom är det en väg som tar dig upp över bergen förbi Stråssa gruvan på både asfalts- och grusvägar som gjorda för MCåkning :) Lika så kortaste vägen mellan Bålsta och Hedby! Jag körde den sträckan idag och leendet ville aldrig ta slut. På en sträcka om ca 5 mil mötte jag inte en enda bil, trots att klockan var mellan 17.30 och 18.30 på eftermiddagen och det var inte heller direkt obebodda trakter. Kortaste vägen från Hagge(Smedjebacken) och hem till Gagnef var dock kanske lite för mycket äventyr. Frågan är om två av vägsträckorna kan tituleras väg? Nu gjorde det ju inte så mycket för min del då däck a´la grövre monterats på MC'n. En del brukar klaga och säga att med GPS är det roliga slut men jag tycker precis tvärtom! Rätt använd kan den ge hur mycket äventyr som helst. Vilse kan du också få känna dig då du själv ibland inte har en aning om vart du är :) // HansR

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0