Och skidan den slinter ...

... för nu är det vinter! Eller hur är det nu man säger? I helgen fick jag mina efterlängtade MC-skidor, militära Java skidor tror jag att det är? Innebar förstås att jag snabbt måste ut i garaget och kika om det skulle gå att få fast dem på min Suzuki DR600? Ett problem som dök upp direkt var att jag inte riktigt vet hur de egentligen sitter på en Java? Det verker som infästningen sitter ganska centrerat på MC'n annars borde det bli en mycket bredbent åkning? Ett sätt som jag ser på min MC är att sätta fast dem framför främre ramröret i ett fäste som får ersätta hasplåten. Frågan är också om skidorna ska ligga plant mot underlaget eller om dom ska ställas lite på kant? är det någon av er kära läsare som har kört MC i det militära eller som redan idkar MC åkning med skidor som har ett svar?

Jag blir nog tvungen till lite mer efterforskning om det här ska bli bra. Men dit ska dom på något vis :) // HansR

Kommentarer
Postat av: Folke

HejHans
Hör med fmck dom utbildade folk på Arméns Java 350

MVH Folke.

2007-02-26 @ 23:51:07
Postat av: Folke

HejHans
Hör med fmck dom utbildade folk på Arméns Java 350

MVH Folke.

2007-02-26 @ 23:51:23
Postat av: Folke

HejHans
Hör med fmck dom utbildade folk på Arméns Java 350

MVH Folke.

2007-02-26 @ 23:51:25
Postat av: Anna Jonsson

:(


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0