Hemma igen ...

... men med en god portion mersmak :) Trots vissa missöden med lazerpistoler och punkterade däck så kan jag inte säga annat än att denna resa gav mersmak. Både Nordkapp och Lofoten översteg förväntningarna både vad gäller körvänliga MCvägar och vackra naturscenerier. Många säger att Nordkapp inte är mer än en klippa men jag håller nog inte med. Visst själva klippan är en riktig turistfälla men helheten med klippa, omgivning och vägen dit är något extra. Jag kan mycket väl tänka mig att åka dit igen! Den fortsatta resan som tog oss ner via Andöya till Lofoten blev till slut den stora pricken över "i". Väl i land på Andöya sken solen från en klarblå himmel och vi visste inte längre om vi var vid medelhavet eller norr om polcirkeln!? Det bjöds fantastiska MCvägar och fantastiska naturscenerier och kontraster mellan hav, fjord och fjäll som nästan inte kan beskrivas utan måste upplevas. Jag låter några bilder tala för sig själv, även om en bild aldrig ger full rättvisa.

Vad gäller punkteringar så har jag i alla fall fått testa nu att det funkar med tjärade snören, det låter billigt och väl enkelt men fyller sin funktion. Kläm i en tross i hålet och låt den sticka ut 5mm på var sida så har du din plugg. Hållbarheten testad med 75 mils färd hem. Däremot kan jag ha åsikter om det vettiga med att lägga kross-mackdam, otumlad, längs en sträcka på 6 mil, den som inte får punktering där har bara ren skär tur :( 

Här kommer de utlovade bilderna!

         

Till sist måste jag väl också bjuda på en midnattssolsbild :) Bilden är tagen på Lofoten natten den 22/23 juni, och det är väl tillräckligt nära sommarsolståndet :)

image96

Med härliga MChälsningar från Nordkapp och Lofoten // HansR 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0