Våren, våren ... eller?

Solen lyser från en klarblå himmel och temeperaturen står på +5 grader, det måste väl vara våren som är här? Sagt och gjort, vägarna har varit torra och fina nästan hela veckan så nu måste det helt enkelt bli en barmarkstur :)
Jag läste i tidningen att DAK hade fyndmarknad i Falun så det borde vara ett perfekt mål för en sådan tur. Tyvärr har våren ställt till det lite för mig från garaget och ut till vägen men ett sådant litet hinder ska väl inte få stoppa :)

image75

Sagt och gjort, även detta lilla hinder på vägen forserades med elegans. Väl ute på vägen så var all snö borta och det fanns endast lite grusrester kvar, det ser ut att bli en riktigt fin tur :)

:( Så kom då himmlens mörka moln och sänkte skugga över hela turen. Väl ute vid riksväg 70 var det bara att vända. Saltet sprutade från alla håll. Vägen var plaskvåt av morgonens duschning. MCn var nytvättad och jag hade just fått bort rosten från vinterns andra turer, så det gick bara inte att ge sig ut i denna saltsoppa. Det blev till att åka hem igen och konstatera att dagens tur blev exakt 1 km lång :(

Väl på fyndmarknaden, men nu med fyrhjuling, så fick jag dessutom veta att det på morgonkvisten var snorhalt på riks 70an, då var det minnsan inte saltat!? Salta började Vägverket tydligen inte göra förrän det blev varmt och vägen redan tinad!!!??? Jag blir då aldrig klok på hur det här med saltning egentlingen är tänkt? Vår eller inte det återstår det väl att se. Vi får se vad de närmaste dagarna har att erbjuda? // HansR

Kommentarer
Postat av: Anonym


Det suger nog lika hos alla MC-åkare nu,

när dagarna börjar bli vårlika.

FK.

2007-03-11 @ 15:34:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0