Säkerhet för mig ...

... eller någon annan? Jag läste i helgen en artikel om hojåkandets underbara liv och på den punkten kan jag väl inte annat än hålla med :)  Längre in i artikeln blev det dock lite svårare då den härliga känslan av att vara långt från Sverige och Vägverket uppenbarade sig!? Jo nu var ju denna hojåkare kommen till Medelhavet och nu gällde det att njuta fullt ut, så av med ryggplatta och skinnpaj så fort som möjligt för här finns ju inte det svenska Vägverket!!!??? Jag undrar vem jag tar på mig säkerhetsutrustninge för? Är det Vägverket eller kan det må hända vara för min egen del? Jag förundras ofta över det faktum att bara du kommit bort från Sverige så då är det rätt att båda plocka av sig sina skydd och även ta sig ett glas och köra ändå. Jag undrar om dessa hojåkare någon gång har sett en person som ramlat med sin hoj endast i förd shorts och linne, i stan vid en fart lägre än 50 km/h? Det brukar bli tredje gradens brännskador men faktiskt värre än så då eld till viss del renar men inte smutsig asfalt! Tyvärr är detta en trend som faktiskt börjar synas mer och mer även här hemma, trots svenska Vägverket. Förra sommaren sågs mängder med hojåkare iförd endasr shorts och linne. I ett fall även badtofflor! Undrar vad som händer med en sådan fot i en nödsituation? Tänk när tofflan rullarupp sig och tårna går direkt i asfalten, huva :( Jag önskar er alla en härlig MCsäsong men för er egen skull, tänk efter före! // HansR


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0