Ännu en ...

... väg med stort "V" :)  Kanske inte något för glidaren eller sporthojen men för oss andra en väg att uppleva. Jan från småland påminnde mig om denna väg och som han även påpekade så hade jag inte med den bland mina tips och det är ju en miss! Vilken är då vägen? Jo det är Aursjövägen vid kanten av Dovre med en sträckning mellan Sjölsenga (Sunndalsöra) och Eiksdal, en sjumila väg över fjället med härliga kurvor, höjder och utsikter men framför allt härlig fin grusväg :) Har du vägarna förbi Sunndalsöra eller Åndalsnes ska du ta chansen och uppleva den här vägen för det är den värd. Tyvärr gäller det även mig själv för trots att jag provat det mesta i Norge har jag hittills alltid missat den av olika orsaker :( Detta måste dock snart åtgärdas! Jag skickar med en Google maps länk för vägens sträckning // HansR

Länk till Aursjövägen!!!

Aursjövägen
Foto: Carlssons från Rävgården, Småland


Kommentarer
Postat av: Uffe

Hallo Hasse...

Åkte den här vägen med ett gäng från Vulcan Rider förra sommaren, det va tufft.

Körde från Sunndalsøra upp till Holbyvatn där vi vände. Som du skriver inget för Customhojjar..



Pålle Strömsholm

2008-08-27 @ 11:36:21
URL: http://pallepe.bloggagratis.se
Postat av: HansR

Nej som sagt, för glidare och sporthojar kan den vara en rejäl utmaning, men i fint och tort väder kanske även en sådan utmaning kan vara värd besväret :) // HansR

2008-08-27 @ 22:28:18
URL: http://www.mctouring.se
Postat av: Jan

Hej.

Nåja så jobbig va den inte, vi var 2 GSar med pass. å semesterpack. Njöt i fulla drag,nog det bästa väg jag minns i nuläget. Visst i nerförslut å serpentiner på grus å 1000 m. dike, men vilka vyer å inte någon trafik. Riktig 100 poängare, Rekomenderas.

2008-08-29 @ 19:04:23
Postat av: HansR

Jo har man en GS så ska väl vägar som denna vara vardagsmat :) Jag infogar även eran fina bild från turen. Aursjövägen here we comes!

2008-08-29 @ 23:13:01
URL: http://www.mctouring.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0