Nu bär det av ...

Ja det ser ut som det ändå blir en tur till Norge nu under 1:a majhelgen :)  Det blev en snabb packning igår kväll och nu vid 8 så bär det av mot Jotunheimen och sognefjellsvägen som alldeles nyss öppnat. Vi får se om vädret håller sig och föret blir det rätta på 1400 möh. Jag har kollat vegvesendets sidor på nätet och just nu är det bart och vått men man kan ju aldrig vara säker när det gäller fjäll väder? Vi får ta en extra koll när vi kommer närmare och se hur det ser ut då? Jag återkommer med en rapport så fort jag fått kontakt med nätet igen // HansR

Kommentarer
Postat av: Sven

hej hans
Lite nyfiken på grusvägarna i Norge, jag ska åka dit i början på juni. Kan du skriva lite om hur det ser ut i terrängen. Kommer vi att kunna ta oss fram ;-)

LG berättade om att du skulle hålla en GPS kurs, lite nyfiken på om man får komma även om man inte kör BMW...

Ha en bra tur

2008-05-01 @ 17:55:47
Postat av: HansR

Självklart kan du komma trots att du inte kör BMW, Vi håller alla dörrar öppna :) Vad gäller grus och Norge så kan jag väl säga att kvaliteten är minst lika god som den svenska och oftast snäppet bättre. Vägarna i Norge är inte lika ofta sönderkörda av timmerbilar och traktorer. De norska fjällvägarna är sedan ännu ett snäpp bättre och håller oftast högsta grusklass. Du behöver inte vara rädd för att välja grus i Norge, det är bara att köra på :)

2008-05-04 @ 23:56:27
URL: http://www.mctouring.se
Postat av: Sven

hej
Det var mer dagsaktuella läget ;-), dvs är det lika mycket snö som Sälenområdet, eller kommer fjällvägarna att kunna öppnas som planerat?

Sen tycker väl jag att det är ganska kul att sprätta grus på sönderkörda vägar, det skärper sinnet ett snäpp.

2008-05-05 @ 15:15:34
Postat av: HansR

Vad gäller öppnande av fjällvägar så brukar det mesta vara öppet från andra veckan i juni (nu för tiden oftast från 1 juni) och de gäller de flesta fjällöverfarter. Blöt kan det förstås vara men jag tyckte inte att det var så speciellt mycket snö på fjället nu så det borde vara helt OK i juni.

2008-05-07 @ 00:27:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0