Årsmöte ...

Ja så har det då varit årsmöte i SMC. Den här gången var det SMC Dalarna och Redwings i Mora som stod värd och hela arrangemanget gick av stapeln i Grönklitt, Orsa. Vädermässigt hade Dalarna kunnat bjuda på lite bättre väder än dimma, regn och is men vad kan man förvänta sig i november :(  Detta var också sista gången som mötet hölls i november för nu flyttar man åter till september som det var tidigare och ger möjlighet för alla att åka MC till mötet. På detta möte var vi väl bara tre, tror jag, som körde MC. En hade åkt ända från Vetlanda och det var en bragd om något i detta kalla och gråmulna väder. Plus 2, dimma och regn ja det är till och med värre än snö och minus 5. Själv hade jag en bra resa till Orsa med först vinterväglag och sedan torra och fina vägar från Leksand och norrut. Hem var det lite värre med dimma och regn men det gick det också. Ja fick även chans att prova min nya Biltema-lampa som nu hjälper mig till lite bättre ljus i novembermörkret. Den fick riktigt gott betyg i Vi Bilägare och jag kan bara hålla med, för det priset så gav den ett riktigt bra ljus. Det är 19 cm ljusöppning och en 55watts halogenlampa typ H11, som trots lågt watt-tal gav ordentligt med ljusflöde. Vackert är det inte men vem bryr sig  novembermörkret och till sommaren är den bara att skruva av :) // HansR

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0