Huva ...

Ja denna helg blev det inte heller någon MC tur men tur var kanske det? Regn, blåst och även storm är kanske inte vad jag önskar mig i MC-sadeln. Långtur blev det dock upp till Umeå och ett besök hos äldste sonen. Jag fick även möjlighet att för första gången testa en bil med E85 bränsle, visst måste jag erkänna att de är törstiga (ett snitt på 9,7 liter per mil på långkörning) men som sagt så kostar det sedan inte mer än 8,50/liter. Det märks dock att en motor med E85 bränsle aldrig får bli kall, en kall motor drar extrema mängder bränsle så det gäller att ha motorvärmarsladden med i alla lägen (om man nu hittar någon elstolpe att sätta den i :)

Men nu är det väl ändå hög tid att ta tag i MC åkningen igen! Till helgen som kommer är det åter dags för Ruskträffen, kanske det vore nått att avsluta barmarksäsongen med? Det är Tuna Touring utanför Eskilstuna som för 27 året arrangerar denna sena höstträff. Det är en klassisk MCträff med tältning och alla de upptåg som hör en MCträff till. Känner du suget kan du läsa mer om träffen på denna länk och kanske ses vi där?

http://www.tunatouringmc.se/RuskProgram_2008.htm

Självklart så ska det väl inte bli någon "rusk" träff utan vi hoppas väl på fina höstdagar med sprakande höstfärger :) // HansR


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0