Kawazaki ...

I helgen gavs inte bara utrymme för en liten BMW träff utan också för lite mera provkörning :) Touringbutiken i Djurmo hade provkörning av Kawazakis program för 2010 och det kan ju alltid vara intressant att se vad de går för? En sak är säker och det är ER-6 modellen som sålt som aldrig förr, en rapp och lättkörd hoj som då även har ett attraktivt pris. Jag testade just den modellen och då ER-6n den naknaste varianten. helt klart är det en smidig hoj och trots min höga klyvning, alltså långskånkor till ben, så satt jag riktigt bra på den. Vill man ha en lättkörd och rolig hoj för roliga turer i hemtrakterna eller längre resor på småvägar så är det här en riktigt lämplig hoj. Behöver man en något större och lite mer rejälare hoj så kan man istället välja Versys. i princip samma motor som ER-6 men med lite rejälare chassi. Funkar också ännu bättre för mig med lite benlängd. Versys är inte helt fel som äventyrshoj även om det inte är en ren allroad med sina 17 tum fram och bak men med rätt däck så klarar du dig bra på de flesta underlag så länge det är väg vi pratar om :) priset är inte heller fel och gör självklart både ER-6 och Versys riktigt prisvärda. Jag passade även på och provkörde ett segment där jag inte rör mig så mycket och då blev det en VN900 Custom. Jag slogs även här av hur lättkörd den var och jag hade inte alls någon kännsla av glidarvingel, möjligen kändes fragaffeln något klen och därmed lite vek i hanteringen. I övrigt flöt den iväg bra och känslan av söndagstur inföll sig direkt bland röda stugor och gödselstackar. Nej skämt åsido det var nog bättre vårlukt än så på min provkörning genom Gagnefsbyarna. Ett är dock säkert det blir nog ingen Custom till Nordkapp men till en skön söndagstur har jag inget emot en sådan sittning :) // HansR

  
Från vänster: ER-6n(fr 73.900:-), Versys(fr 94.900:-) och VN900 Custom(fr 94.900:-)


Kommentarer
Postat av: Folke



HEJ HANS

Kanske lite mer av testning av på två hjul i helgen kanske

Barkarby flygfält/Årets s.k på två hjul



MVH Folke.

2010-04-28 @ 23:05:18
Postat av: Hans

Ja kommer du med? Jag åker ner tidigt lördag morgon för att vara med både för att titta och för att berätta om MCtouring i Allt Om MCs Touringtält. Kanske kan man få resesällskap?

2010-04-28 @ 23:55:50
URL: http://www.mctouring.se
Postat av: Folke



VILKEN TID Hade du tänkt åka ?

Blir premiär för året för mej,om vi kör båge ner&hem,

Sväng förbi,eller skall vi träffas nån annanstans.



MVH Folke.

PS. skall höra om ANDERS vill/eller kan hänga på.

DS.

2010-04-29 @ 10:07:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0