MC Live ...

I helgen var det MC live i Stockholm! Förra helgen var det i Göteborg och SMC Travel var med på båda ställena och visade sitt utbud av resor. Jag tog chansen och åkte ner lördag den 1 maj till Stockholm. Tyvärr har väl inte vädergudarna varit på MC Lives sida så både i Göteborg och nu i Stockholm så har det varit riktigt aprilväder :( Det innebar också att det inte blev så mycket besökare förutom de som absolut ville testa cyklar på Barkarby. Jag fick dock ett antal intressanta diskussioner med några presumtiva resedeltagare och vi får väl se om det också ger napp? Tillsammans med oss i Allt om MC tält fanns också Fredrik som berättade om sin "Jorden runt på 101 dagar", en mycket intressant och givande presentation som gav mersmak, Mongoliet vore helt klart intressant att utforska på MC :) I Göteborg utlottades även en SMC Travel resa och vi får se i nästa nummer av Allt om MC vem som blir den lyckliga vinnaren? Vinnaren får välja mellan Norges Tak, Till Topps och Till Vägs Ände något som borde passa alla smaker. Resan hem från Stockholm blev också en upplevlese från Sala och hemmåt regnade det ordentligt och tempen stod någonstans runt 5 grader, det blev en riktig test av både underkläder och regnutrustning. Inte helt fel med ett sådant test så här i början av säsongen och det lyckades, jag var både varm och torr hela vägen hem. Det enda problemet var mitt halvljus som pekade högt upp i vädret!? Vid senaste besiktningen tvingades jag skruva upp det för att få godkänt men nu pekade det istället så högt att jag inte hade någon nytta av ljuset. Det blev till att åka in på stickväg och i mörkret och regnet och försöka pilla tillbaka ljusinställningen // HansR

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0