Regn ...

Ja just nu skulle jag och ett par andra tourers befunnit oss i Norge för vår årliga vårtur men vi banga ur för en skur!!! Ja vad ska jag säga i onsdags när beslutet var tvunget att tas lovades blötsnö och minst 30 mm regn i de delar av Sverige och Norge där vi tänkt färdas. Tyvärr såg det inte heller hoppfullt ut för resten av resan som såg ut att bli både regning och snöig. Själv funderade jag på om jag skulle montera skidorna på cykeln men då hade jag förståss fått ge mig av själv. Beslutet blev att stanna hemma och det är nog första gången som vi bangat ur på detta sätt ...!!! men visst i bland måste man kan också ta ett val när möjligheten ges. För att inte förfallet skulle bli totalt så kände jag mig tvungen att ta en liten tur idag (fredag) när regnet hällde ner och jag fick känna på en blöta som aldrig förr. tack och lov så höll regnstället från tidigare resor fortsatt tätt och jag slapp bli vått, i alla fall utifrån :) På min tur blev det ett stopp vid Touringbutiken och ett litet snack där med Victor, så nu blev det även så att mctouring.se gör ett litet framträdande på Nattöppet lördagen den 22 maj vid Touringbutiken i Djurmo. jag tänkte packa Bumsen full och även montera skidorna, för man vet ju aldrig ... :) // HansR

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0