Höstrusk ...

Nej inte riktigt, visserligen är det höstkallt men solen skiner från en klarblå himmel om dagarna så rusk är det inte tal om. Men kanske Ruskträffen är något att fundera på då kanske det blir lite annan vara eller ...? Det brukar förstås kunna vara ganska fint höstväder även på Ruskträffen så den kan bli en riktigt härlig tur även den :) Återstår bara att se om man kommer iväg? Men det finns kanske andra som är intresserade av att göra barmarkssäsongens sista träff i Eskilstuna för att slå upp tält och värma sig runt en härlig brasa? Gå i så fall in på denna adress: http://www.tunatouringmc.se/RuskTr%E4ffen/Rusk_Huvudsida.htm och läs mer!

Ruskträffen 8-10 oktober 2010 utanför Eskilstuna // HansR

Eller kika på filmen från Rusk 2008! http://vimeo.com/3309106


Tvätt ...

Ja så kom ja då äntligen till skott och gjorde persedelvård efter resan till Italien, det satt hårt inne denna gång. Jag får väl skylla på att jag ville behålla lukterna och minnet så länge som möjligt :) Nu blev det dock en rejäl tvättning och avsköljning och det var nog behövligt efter ytterligare 400 mil på både torra och rejält blöta vägar. Jag har även hunnit med att tanka över mer film från sommarens alla turer så nu är det bara tiden jag väntar på så jag kan börja att redigera det hela // HansR

Mer video ...

Ni som haft svårt att spela upp filmen från Dolomiterna över nätet på grund av bandbredd och liknande kan nu spela en betydligt snabbare (låg upplöst) version. Jag har skapat en fil som är under 100 MB och som inte kräver samma kraft att vid uppspelning. HD versionen fungerar annars bäst om du blir medlem i Vimeo.com (gratis) och därefter laddar ner filmen till din egen dator, då blir det inte samma problem med bandbredd. Den nya filmen hittar du på samma plats som den gamla men här har du även en direkt länk: http://vimeo.com/14941626 // HansR

Ny video ...

Ja så blev det då äntligen lite regn och en stilla innersittarkväll :) Väl framför datorn kunde jag inte hålla mig utan gjorde en första produktion från sommarens resor. Jag har ännu inte hunnit ladda över alla DV-band till datorn från videokameran men jag kom på att jag tog både lite film och många fotografier med pocketkameran (Casio Exilim), den filmar ju även HD och med rejäl vidvinkel och allt finns på ett minneskort. Jag gjorde därför ett test och satte ihop en liten film från vår dagstur runt Gruppo di Sella i Dolomiterna. Det blev väl en lite annorlunda komposition men kanske ändå något som ger en bild av detta fantastiska landskap och körvänliga vägar :) Jag har dock fortsatt ett problem var kameran ska vara vid filmning och det är fortsatt i handen som gäller men som sagt det ger också mjukare skakningar än med montering på MC. Videon kan beskådas på nedanstående länk eller från hemsidan http://www.mctouring.se Om du har problem med att uppspelningen hackar, prova att stänga av HD. Det gör du genom att klicka på den blå HD symbolen i uppspelningsrutan så att den blir vit (om den nu inte redan är vit för då är det redan OK) // HansR

Länk till video: http://vimeo.com/14900509

Forumet ...

Nu finns det lite nya vägtips uppdaterade på forumet! Jag har börjat att fylla på med lite roliga pass i nord Italien med fokus på Dolomiterna. Vid resan för ett par veckor sedan blev ett antal pass besökta och de är nu dom som får en lite mer detaljerad beskrivning. Du som vill läsa mer kan göra det på forumet. // HansR

Du hittar forumet här: http://mctouring.forum24.se

Dolomiterna ...

Ja nu har jag fått till ett fotoalbum från Dolomiterna och du hittar mina bilder på länken nedan. Jag har även försökt att markera var de är tagna i Googlemaps men ej exakt utan endast i vilket område.

Som sagt många kurviga vägar finns det där nere och hur många olika pass som helst, det verkar som de aldrig kan ta slut :) helt klart är att det räcker till många fler resor och det utan att behöva åka sådanan pass som man redan prövat.

Fotoalbum: http://picasaweb.google.com/hans.ronnegard/Dolomiterna2010?feat=directlink

RSS 2.0