Rättshaverist ...?

Hur är det egentligen med Svensk Bilprovning? Är jag en rättshaverist om jag vägrar acceptera när det inte räcker med att ringa mer än två månader i förväg för att beställa tid!? Tydligen så är det ett krav att beställning av besiktningstid SKA göras minst 3 månader före utsatt datum ...? Jag hörde dock om ett alternativ som erbjöds en MC-vän från Svensk Bilprovning i Stockholm. Du kunde få göra besiktningen på en fredag kväll!? Nu var det dock så att det var många som behövde göra besiktning så kötiden var minst 4-6 timmar och för personen i fråga innebar det besiktning klockan halv tre på lördag morgon!!!??? Jag vet inte vad som är rätt men jag vägrar att acceptera att det är så det ska gå till för att du och jag ska uppfylla vår lagstadgade skylldighet. Har staten nu instiftat en sådan lag får också staten, via Svensk Bilprovning, se till att det går att göra en sådan besiktning inom en rimlig tidshorisont. Jag tycker det är högst rimligt att om du beställer tid minst två månader i förväg då ska du också få en tid, annars är det inte rätt dimensionerat. Är det fel tänkt?

Kan jag inte erbjudas en tid inom minst 1-2 månader då blir det till att köra ändå när den tiden kommer! Blir jag då rättshaverist så må det vara så ... // HansR

Kommentarer
Postat av: folke

HEJ HANS!
>Boka på internet istället.
> Bilprovningen.se
> Lycka till

MVH FK.

2006-05-31 @ 23:05:45
Postat av: folke

HEJ HANS!
>Boka på internet istället.
> Bilprovningen.se
> Lycka till

MVH FK.

2006-05-31 @ 23:06:58
Postat av: Hans

Jo det är väl också den vägen jag brukar mest. Nu är det dock så att det finns minst tider att välja på när du kikar på Internet. Ringer du så finns det fler tider. Bäst är också att ringa tidigt på morgonen kanske finns då chans för ett återbud? Tyvärr inte så enkelt för den som också har ett jobb att sköta, lite planering kan behövas // HansR

2006-06-01 @ 22:32:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0