Vår men på fel ställe ...

Ja då har jag i alla fall fått uppleva våren och åtminstone tittat på mängder av motorcyklar :) Jag var ner till Hamburg och Hannover, torsdag till lördag, och där var det verkligen vår. Påskliljorna blommade för fullt i parkerna och vissa träd och buskar hade redan "musöron". Många motorcyklar var det också, även om jag tror att många av dessa körs året runt. Den härliga vårlukten och den torra asfalten inbjöd verkligen till åkning, men den här gången fick det bara bli "torrkörning" :(
 
Målet för resan var CeBIT mässan i Hannover och där kunde jag besöka 27 mässhallar där en bara bestod av naviagatorer!!! Varje hall var väl ungefär som älvsjömässan i storlek. Det fanns tre busslinjer inne på området som tog en från den ena till den andra hallen och det behövdes för det var långt! Det är helt otroligt vad många fabrikat och varianter av navigatorer det finns, det är bara en liten bråkdel som saluförs i Sverige. Några direkta nyheter hittade jag dock inte när det gäller navigatorer utan de som lanserades där är redan lanserat i Sverige. Möjligen skulle det vara en variant då med inbyggd TV-mottagare men då krävdes en viss typ av DBTV utsändningar och du bör inte köra fortare än 40km/h timmen för att det ska fungera :) Frågan är väl också hur lämpligt det är att ha en sådan på sin MC? TV tittande och körning samtidigt borde inte vara någon höjdare.

Jag fick också chansen att besäka Louis i Hamburg ( det finns även en engelsk version), en av tysklands största försäljare av tillbehör för motorcyklar och dess förare. Katalogen som de ger ut är på nästan 1000 sidor! Det fanns en hel del roliga saker där med en prislapp som inte skämdes för sig. Vattentäta MC-stövlar för 800:-, En stor packrulle, vattentät, för 45:-, En liten tankväska med magnet för 145:-, Tre stycken buffar i ett paketpris om 90:-, Regnhandskar i gummi, en riktigt bra modell som jag provat tidigare, för 45:-/paret och mycket mera. Det märks att det är en annan omsättning här nere och att både utbudet och priserna på så sätt blir mycket bättre. Som tur var så köpte jag en packrulle för 45 spänn så jag fick plats med buffar och handskar på flyget hem :)

Åter till Sverige igen sitter jag nu här och skriver detta inlägg med snöstorm utanför fönstret, inte riktigt det jag önskat :( Men som sagt våren är på väg och blir du riktigt desperat så är det bara att hyra ett släp och dra ner till norra tyskland för ditt har den redan kommit :) // HansR

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0