Vilka vägar ...

Ja då var jag åter hemma igen efter en tur på ca 70 mil. Vägarna som jag färdats på har både varit totalt mördande och helt underbara. Det började med sträckningen Falun - Gävle - Stockholm - Södertälje - Örebro, 80% motorväg och inget annat än ren transport från A till B på snabbaste sätt. Resan hem blev dock mycket bättre med sträckningar som Degerfors - Åtorp, Svartå - Finnerödja, Lindesberg - Kolsva, Kolsva - Fagersta, Norberg - Hedemora och till sist Hedemora - Falun. Vilka härliga MC vägar och några av dem femstjärniga guldkandidater, vad sägs om en nästan nybelagd Lindesberg - Kolsva !!! :)  Som tur va för den första delen av resan (motorvägen) så gick inte denna tur med MC utan på fyra hjul :) Men som sagt med lika mycket otur så missades istället den andra halvan av resan då jag hade kunna ge vad som helst för att byta bort bilen :(

Något som jag la märke till på denna resa var skicket på dessa vägar!!! Ja att motorvägarna skulle va fina hade jag inte trott något annat men att "småvägarna" skulle vara i ett så bra skick förvånade!? Jag tror nästan alla vägar jag testade var i ett sådant skick att jag kan lägga medelbetyget 4 av 5 på alla vägar, ja några av dem faktiskt 5! Tyvärr hade Vägverket varit framme och gjort kantgrusning mellan Lindesberg och Kolsva vilket gjorde att det nu låg mängder med löst grus i var och varannan kurva :( Förhoppningsvis kommer det snart en riktig skur (chansen är väl stor en sommar som denna :) och rensar av vägen igen. Har du vägarna förbi någon av dessa sträckningar så testa gärna och ge din egen bedömning // HansR

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0