Hemma igen ...

Ja det blev en lång hemresa som ledde direkt till en konferens med jobbet i två dagar, från semester och direkt in i hetluften så att säga :) Men nu i kväll har jag även nått hemmets trygga famn och äntligen fått chans att börja packa upp. De sista två dagarna på resan bjöd både fint väder och fina vyer vid utfärden från Italien men väl i det Österikiska alplandskapet så mötte vi regnet igen, så det blev inte så mycket att se av höga alptoppar. Vi lyckades dock slinka förbi de värsta skurarna och hade mest våta körbanor. Väl i München så gick det även snabbt att lasta motorcyklarna (utan regn) och vi kunde utan allt för lång väntan ta våra platser på tåget och börja summera en härlig vecka :) Tyvärr blev det lite si och så med sömnen på tåget men till Hamburg kom vi för fortsatt färd via Autobahn mot den Danska och senare Svenska gränsen. Tyvärr blev klockan kvart i fem på eftermiddagen innan jag åter landade på svensk jord för att köra de 65 milen hem mot Dalarna. Efter vägen mötte jag även flera regnskurar som sinkade framfarten och i Örebro fick jag ge upp och ta in för natten då klockan redan nått midnatt och det var både regnigt och mörkt :( På måndag morgon bar det sedan av direkt till konferens och ytterligare en natts övernattning Dala-Husby innan jag till slut nådde hemmet. Som sagt det blev en bra resa som innehöll alla sorters väder men där höjdpunkten Dolomiterna fick avnjutas i uppehållsväder och solsken :) // HansR

   

Bild 1: En rejäl rotblöta i Plön, norr om Hamburg
Bild 2: På väg upp mot Gruppo di Sella
Bild 3: Det lilla härliga Passo Manghen
Bild 4: Gruppbild framför Marmolada

Kommentarer
Postat av: Göran Persson

Välkommen hem Hans synd att du missade "Negerpasset"

det är en riktig höjdare att komma ner därfrån och landa i Trentinodalen ca 20 grader varmare än uppe passet och sedan ta en riktig racerbana tillbaks till Hotell Mirafiori ( jag längtar redan tillbaks)

Min kompis Mats E tror att han såg dig i Åtvidaberg vid ett Matställe på nerväg till Helsingborg vi var på hemväg på vår årliga gubbrunda vi var 3 st 1200GS

och en V strom jag såg dig aldrig eftersom jag körde fel i en rondell och hade fullt upp med att följa GPS en till rätt rutt igen.

Hälsnigar Göran P

2010-09-02 @ 22:19:58
Postat av: Hans

Jojjomän det finns fortsatt mycket att upptäcka bland Dolomiternas kullar men en hel del hann jag äöven med :) Om det var ni som passerade när jag satt och åt i Kinda så kan det nog stämma för det var 3 st GS som passerade, två gånger samma?

2010-09-02 @ 22:53:18
URL: http://www.mctouring.se
Postat av: Göran Persson

Där ser man jag var ju åtminstone i rätt län Garmin Ingrid och jag gjorde en extra runda för att hitta rutten och jag såg dig inte men Mats kände igen dig från Norgebilderna på din sida.Om en dryg vecka åker Mats E och jag till värmland för att deltaga i Svenska

rallyts spår med BMW Klubben.

På återhörande GP

2010-09-03 @ 13:16:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0