Avlämning ...

Ja i fredags blev det en härlig tur med GS:en till Avesta i solskenet, trodde jag!? Dagen innan hade meterologerna visat stora solar över landskapet så jag valde att köra hojen till Lundgrens i Avesta för rambyte men det höll på att bli en riktig vintertur! När jag lämnade Borlänge på eftermiddagen så fanns det stora svarta moln på himlen både i väster och i öster. Strax innan avfärd från jobbet fick jag ett telefonsamtal från Sandviken som berättade att snön vräkte ner. Jag insåg kanska snabbt att det inte skulle bli någon höjdare att köra i snöstorm ner till Avesta :( Tack och lov så lyckades jag kryssa mellan molnen och tog mig hela vägen ner utan nederbörd, men väl på vägen hem i bil så vräkte snön ner i Hedemora så det var i sista minuten :) Nu får dock hojen stå där under veckan och förhoppningsvis ska de då hinna med att byta ram och bromsvätska på hojen, det sistnämnda borde vara det enkalre men man kan aldrig veta när det gäller BMW och deras tekniska idéer? Det är tydligen en hel vetenskap att byta bromsolja på en GS med servoassisterade bromsar. jag tycker att det ändå var läge att göra det nu när hojen blir helt nerplockad och servon kommer idagen, det gör det lite lättare :)

I helgen har det också blivit lite mer filmarbete så inom en inte allt för lång tid borde det finnas lite nytt att lägga ut // HansR

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0