Frost ...

Kanske är det ändå vintern som är på väg? Imorse var det frost på dynan och det känns kanske lite väl tidigt, men jag får väl ursäkta det med att jag var på 700 meters höjd. Dagen idag har annars bjudit på fortsatt fantastiskt väder och underbara vägar, jag hann även med en tur upp till Trollstigen trots att det inte ingick i planen och i sådant väder är det aldrig fel :) Romsdalen bjöd även den på spektakulära vyer med soldränkta toppar och full fart på vattnet i forsarna. Senast i måndags hade man flåm(översvämning) här på grund av allt regnade. Jag passerade även ett område i närheten av Sunndalsöra där det varit mängder av ras i måndags och längs vägen låg det mängder med stora stenar som gjort hål i asfalten men som också knäckt träd på sin väg ner. Jag träffade en kille från Göteborg som var här i måndags och som sa att vattnet sprutade ut för fjällsidorna alldeles brunfärgat av jord och humus. Men som sagt idag sken solen även om temperaturen hölls sig lågt runt 15 - 17 grader, men det kan vara rätt ok när jag kör hoj och ändå är ganska välklädd. Jag nådde även idag ett av mina mål med resan Aursjövägen, det går nog inte att bortse från att det är en av de mest spektakulära serpentinvägarna i Norge. Klättringen upp från Eikesdalen dalen upp till Aursjöen slår som sagt det mesta och inte blir det mindre spektakulärt av att det är en smal grusväg och att de tunnlar som finns mer liknar gångar i någon mörk gruva. Utsikten är inte heller fy skam och jag lovar att lägga ut lite bilder bara jag här hemma igen. Jag är tyvärr ganska missnöjd med att en Ipad inte ens kan lägga ut bilder på bloggen som ändå tagits med hjälp av den :( Imorgon bär det av hem åt igen och går allt som det ska når jag Sveg imorgon kväll, eller närmare sagt Älvros strax utanför, vilket borde bli en redig dagstripp. Övernattningen i natt har jag mellan Sundalsöra och Oppdal // HansR

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0