Hemma igen ...

Ja då var jag åter hemma igen efter ytterligare en övernattning hos vänner i Älvros. I lördags startade jag några mil före Oppdal och tog mig över Dovrefjäll ner igen till Alvdal. Nu var dimman runt Trontoppen borta så självklart blev det en resa dit upp igen :) Väl där var jag inte ensam denna gång utan delade plats med norska Jawa-klubben som hade träff och tyckte Trontoppen var en lämplig utflykt. De små Jawamaskinerna fick kämpa bra på grusvägen upp till Trontoppen, men upp kom dom :) Väl där uppe kan jag också konstatera att utsikten är lika magnifik där som från Blåhö, båda fjällen har också en höjd på strax under 1700 möh. Jag laddade även upp lite bilder från resan på Picasa men när väl detta var gjort gick det inte skapa något album för bilderna!? Så jag får istället bjuda på några få bilder här i bloggen så länge // HansR

         

1 Snö på Trontoppen, Alvdal
2 Sol på Vinjevägen, Koppang
3 Tveksam bro efter Höstsjövägen, Rondane
4 Vägen till Blåhö, Vågå
5 Trollväggen, Romsdalen
6 Eikesdalsvattnet
7 Tveksam tunnel på Aursjövägen
8 Toppen av Aursjövägsklättringen
9 Trontoppen i sol
10 Jawamaskiner efter Trontoppsvägen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0