Mot Norge ...

Ja nu bär det av igen mot vårt grannland Norge ... abstinensen är för stor och det är dags att utforska några nya territorier :) Denna gång blir det mer grusväg och en del fjällvägar som jag aldrig åkt eller som det var längesedan jag besökt. Jag kör i grova dag över Malung, Stöllet, Nyskoga, Flisa, Elverum, Rena, Koppang, Atna, Alvdal, Grimsdalen, Dovre, Dombås, Åndalsnes, Aurasjöen, Sundalsöra, Oppdal, Röros, Funäsdalen, Ljungdalen, Klövsjö, Ytterhogdal, Ävros och hem. Det mesta blir på mindre grusvägar så själva orterna undviker jag förutom för att hitta bensin och övernattning :) Ett av mina stamställen i Dombås besöker jag och det är Ljoshaugen Hyttegrend som nu fått egen hemsida http://www.ljoshaugen.no (Bästa utsikten i Dombås!). Jag försöker väl som vanligt att uppdatera lite från resan på bloggen om jag bara får napp på något lämpligt trådlöst nät :)
Jag måste också passa på att göra några ytterligare test av alla GPS:er och underställ, det ser ut att bli ganska kyligt så det sitter väl bra med mironullställ :) Jag har nu mera även en Navigator i min Ipad och även så ett RAM.Mount fäste som passar!!! Fungerar faktiskt fint även om skärmen på 10 tum kanske är i största laget :) Det fungerar dock riktigt bra att bläddra på karta med den och Google med GPS-positionering blir riktigt bra, allra bäst i sattelitläge. Frågan är då bara vilken värld som är den verkliga :) Tyvärr funkar inte Google så bra i Norge då det är för dyrt att köra 3G där :( // HansR

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0