Åter hemma ...

Ja så var jag då åter hemma igen efter en resa som bjöd både fantastiska vintervägar och slask som en förvarning för våre. Frågan är om jag ska se det som positivt att en ny säsong snart tar vid eller som en förlust att en annan slutar :) Ja helt klart får jag säga att denna vinter bjudit på underbar MC körning och det får vi tacka både snön och kylan för. Kanske var det en allt för lång tid som det var riktigt kallt för det behöver ju inte vara -20 grader och kallare för att du ska ha roligt med MC körningen. Minus 5-10 grader är alldeles optimalt och ser vägarna ut som de gjorde igår mellan Slagavallen och Idre ja då är det helt underbart. Det var också ganska säkert då plogvallarna består av 2 meter mjuksnö :)

Denna gång fick jag också chans att prova nya produkter bestående av värmekläder från Warm&Safe som säljs av Ajestic Group AB i Lysekil www.warmnsafe.eu Jag provade strumpor, byxor, jacka och handskar, allt kunde monteras ihop med enkla sladdkopplingar som sedan endast krävde en anslutning till MCn. Regleringen av effekten kan göras trådlöst från styret. Jag hade två rattar som påverkade två olika slingor strumpor och byxa samt jacka och handskar. Jag testade att köra klädd i endast ett superunderställ och Warm&Safe produkterna och utan på det mitt MC-ställ. Trots att det blev ner mot -10 grader vid resan upp till Slagavallen så frös jag aldrig jag ökade bara långsamt på effekten tills jag nått ungefär 60% när jag var framme. Provade jag att köra full effekt blev det på tok för varmt. Det allra bästa med detta var att jag var ledigt klädd och kände mig absolut inte som någon michelingubbe, det blev också enkelt då jag stannade eftersom klädseln direkt var anpassad även för att gå inomhus. Jag kommer med ett mer och utförligare testreportage senar // HansR


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0