Så kan man ...

... också göra! Ja nu har jag haft två riktigt fina dagar i Slagavallen med strålande solsken och en klarblå himmel :) Som sagt det har inte blivit någon MC åkning men destå mer av traditionell skidåkning. Det har också varit intressant att studera hur olika vi tar hänsyn till varandra i fjällen och då tänker jag på skidåkare och skoterförare. Jag kan säga mig tillhöra båda grupperna men denna gång blev det bara skidåkning. De flesta skoterförar sköter sig riktigt bra men tyvärr finns det alltid några som faller ut helt :( En trevlig sådan roade sig att under kvällen köra sönder alla skidspår som en trevlig granne till oss kört upp med sin spår maskin under dagen, jag undrar alltid hur hjärnan fungerar på en sådan person??? Ytterligare några roade sig med att köra förbi oss på leden i ca 100 knyck där snöbitar och små isbitar flög för runt på t oss. Tänk va tuff man kan vara!? Men som sagt de flesta sköter sig och vi vinkar glatt till varandra och då känns det mycket roligare. Men så var det där med att "så kan man också göra". Jo när vi var ca 4-5 km ut på fjället så mötte vi en motorcyklist, det var en endurocykel som kom körande på leden och verkade ha riktigt roligt :) Leden var så väl packad att han inte hade några problem med att hålla maskinen igång trots den meter djupa snön. Jag undrar om det var Tarmo från Loftsdalen som jag träffat när jag varit här uppe och kört skoter tidigare år? Imorgon bär det av hemmåt igen och då blir det ytterligare lite test av el-kläder, det fungerade riktigt bra på uppvägen så det borde det väl även göra på hemvägen? Återkommer med lite mer info igen när jag är hemkommen // HansR

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0