Vår ...

Ja idag var det över 10 grader varmt och gården blev som ett mindre innanhav och förutom det så levererade taken på både hus och garage tonvis med snö snyggt och prydligt framför port och dörr, så nu blir det nog inte åkt på ett tag :( Jag lyckades med nöd och näppe köra ut bilen innan hela gårdsplanen bar igenom, så nu får den husera hos grannen. Så blir det när man har 200 meter egenskottad infart. Vi får se om värmen gör ett riktigt grovjobb och ser till att även resten av snön ger sig men det är väl mycket begärt då jag i förrgår mätte upp mellan 60-70 cm i snödjup. Jag fick i alla fall ett rejält motionspass då all snö framför garageportarna skulle flyttas, hade inte varit kul om det hunnit frysa på :) Jag får dock skylla mig helt och hållet själv då snörasskydden ligger snyggt och prydligt i garaget och väntar på att bli uppsatta, kanske måste det bli ett ryck i sommar eller ska jag sikta på mer motion även nästa år :) I alla fall ett mycket lämpligt väder när det även stoltseras med vårdagsjämning, även en vintertourer kan ju längta efter lukten av asfalt igen :) // HansR

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0