Åter uppkopplad ...

Ja då var jag åter hemma igen och uppkopplad! Det var inte helt lätt att få en bra uppkoppling mot Internet på resan och det är tydligt att det är stora delar av omvärld som har dålig uppkoppling, ja i det inre av småland hade jag inte ens täckning på min Teliamobil! (jag tror det är värre än norrlands inland). På väg mot Tyskland körde jag förbi två ställen som stack ut. Det första stället var en skylt mitt ute i skogen med "Ala carte"!? Det visade sig vara ett berg eller en närmare bestämt en klint, Aboda Klint som stack upp mitt ute i skogen www.abodaklint.com. Det var ca 1 km upp från vägen till toppen och väl där uppe fick jag det hela bekräftat Småland består bara av skog!!! Och ett och annat vattendrag. Det är bara att gå upp i tornet på platsen och titta :) På platsen låg också en restaurang som serverade god husmanskost men också finare mat under högsäsong och vid finare tillfällen, jag fick mig ett riktigt gott mål mat av föreståndarrinnan Monica. Jag rekommenderar varmt ett besök! Om inte mat lockar så borde MC-vägen dit gör det :) Lite längre ner i de djupa skogarna hittade jag ytterligare ett besöksmål som jag dock läst och hört om tidigare Kyrkö mosse i Ryd utanför Tingsryd! En bilskrot väl värd sitt besök även om den nu börjar att förfalla rejält, jordens återtag! Se ett par video som jag hittade här:
http://www.youtube.com/watch?v=E7ZIHeAR6oo&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=fsS9-DGe1CE 

   
Aboda klint och Kyrkö mosse!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0