Mot söder ...

Ja då var jag då åter på rull :) Inför helgen hämtade jag ut en Kawasaki VN1700 Voyager Custom som nu tagit mig genom ett vårfagert östersjölandskap ända ner till Oskarshamn. På väg hit har vi undvikit alla stora vägar och vi har lyckats att hitta många helt fantastiska MC vägar. Tyvärr är det en del av dessa som tagit stryk efter vintern och då kan jag lugnt säga att jag längtar efter min GS, den är lite smidigare när det gäller att "äta" gupp och gröpper :( Men visst är bara vägen jämn och fin så glider Kawasakin skönt genom landskapet och jag kan roa mig med att räkna vartalet motorn :) Idag fick vi oss också en rejält tur till Öland och Alvaret. Tyvärr krånglade Anders cykel så det dröjde innan vi kom iväg men väl på plats så sken solen och Öland visade sig från sin vackra sida. Det märktes dock att det var väldigt torrt i markerna och Alvaret lyste inte med så många andra färger än gulbrunt. Imorgon bär det av mot Röstånga för att möta upp det övriga gänget från MC-Folket och ytterligare 4 tunga Customcyklar för fortsatt färd ner mot Dannevikre i Nord-Tyskland. Återstår att se om vädret fortsätter att hålla i sig som det gjort hittills med alldeles perfekt MC Touringväder :) // HansR

Ps. Vi får dock först kolla upp laddningen på Anders cykel så att han kan ta sig hem mot Falun igen imorgon?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0