På glid ..

Ja då blev det ytterligare en tur i vintrigt dalalandskap. Till och med temperaturen var riktigt behaglig med endast minus 10 grader :) Tio minusgrader brukar annars vara ganska kallt men denna vinter får jag nog se det som en värmebölja!? Nu utlovas 25-30 grader minus igen så kanske får det istället bli ett riktigt köld test och se om hojen startar efter en dag ute i det fria? Jag måste ju prova mitt nya Odysses batteri och se om det håller vad det lovar? Då kan det ju också vara bäst att prova ute hemma framför garaget så är det bara att rulla in och ladda om så inte är fallet. Återkommer med info då tempen sjunkit igen och jag fått ett riktigt test // HansR



Uppställd längs med österdalälven, som sällan brukar vara helt islagd.

God Hjul ...

...och Gott Nytt MC-år önskas alla motorcyklister!!!

Ja nu står julen för dörren och ute är det -30 grader och rejält med snö, kan det då bli bättre? För min del får det ju förstås gärna vara något varmare även om det kan innebära rekord för min del att köra MC i -30 grader ... vi får se om det tidigare rekordet på -24 står sig eller om det slås nu i helgen :)

Men som sagt just nu önskas inget annat än en riktigt go och varm julhelg i vänners och familjers lag // HansR


Snö ...

Ja nu börjar det även bli ordentligt med snö och inte bara kyla :)

I veckan lämnade jag in två nya däck för dubbning, de är tänkta för sidvagnscykeln och vi får se om det ger lite bättre underlag på det glattaste underlaget. Så här långt har jag endast kört med grovmönstrade enduro däck med det blir lite glatt när det bara is under snön.

I helgen är det också åter igen träff i Spannsjökojan i Malingsbo-kloten. Det ser uta att blir ett riktigt vintrigt väder med både snö och kyla men det är väl också vad som önskas :) jag hade tänkt att jag skulle gjort en utflykt dit under lördagen men tyvärr har jag en förkylning hängandes över mig och det gäller väl att hålla sig i schack inför julen. Vi får se det räcker väl kanske med all snöskottning för att sätta fart på det hela? // HansR

RSS 2.0