Så blev det andra bullar ...

Det blev som sagt ytterligare en tur idag med MCn, det blev runt 10 mil härlig vinterväg :) Jag tog vägen mot Gimmen och Rexbo och sedan upp över Oxberg för vidare körning mot Falun. På grusvägarna låg ett centimeter tjockt lager av härlig fast snö och greppet kunde inte varit bättre, det var bara att stå på och benen på "Bambi" börjar nu känns stabilare för varje ny kilometer som avverkas. Den goa härliga tillskottsvärmen i handtagen gjorde resan ytterligare angenäm, inte en frysning i sikte på hela resan :) Väl framme i Falun var det dags för gräddarlärlingsexamen och det behövs väl inte mer än ett bildbevis för att se att jag nu kan titulera mig gräddarmäster i vedugnsbakad tjockbulla! Vad skulle en jul bli utan sådant??? Ja mig har det aldrig hänt, i mitt 45 åriga liv, och jag hoppas inte heller att det kommer att hända. Jag kan också ge ett tips! Om du tar en vintertur på MCn passa då på och baka några vedugnsbröd vid lämplig paus så har du go värme att tära på när det dags för hemfärd :) // HansR

Mästergräddare 

Kommentarer
Postat av: Folke Kissner

HEJ!

> Mao.det blev inte som du
> tänkt eller?

2005-12-13 @ 19:00:19
Postat av: HanR

Visst blev det som jag tänkt, men kanske inte bara MC åkning utan också lite gosaker ;-) // HansR

2005-12-13 @ 19:05:18
URL: http://www.mctouring.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0