Byasvängen

Ja så kom då till slut frosten och bet ordentligt i gräset med -5 grader : |  Måhända är det slut nu med varma ljumma vindar och körning med öppet visir? Kallt blev det men också torrt och helt molnfritt och en härlig värmande sol som väl behövdes i den kalla nordan. En sådan här dag får inte missas så det fick bli "Byasvängen", som tog mig genom fagra dalabyar med många rödmålade stugor inramade i höstens alla färger! Jag tog vägen från Gagnef via Djura, Häradsbygden, Leksand, Leksboda och till Plintsberg. I Plintsberg fick det bli rast och har man inget annat att göra där så kan man ju alltid beundra utsikten :)

Plintsberg

Vädret var som sagt helt fantastiskt och det kan vara skönt när det är 5 grader i skuggan och vinden kommer från norr, det var mycket varmare i solen :)  Från Plintsberg tog jag sedan vägen ner mot Tällbergsstation och vidare till Söderås i Rättvik, Bäck och Utby. Jag tog sedan Siljansleden för cyklister, för cyklist som cyklist,  via Laknäs till Tällberg och fick en fin tur längs med Siljans strand. Väl framme i Tällberg fick jag beundra solnedgången och en termometer som sjönk från +5 till nästan noll, så det blev att ta på varmvästen och rikta kosan hemmåt igen // HansR

Ytterligare några bilder!

   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0