Vinter eller sommar ja det är frågan

Ja så var det då Oktober och vintern gläntar på dörren ...? Nej snarare sommaren! Visst det var nästan nollgradigt på väg till jobbet idag men så fort solen kommit upp ordentligt blev det en riktigt skön brittsommardag, en sån där dag då man inte kan ta närmaste vägen hem efter jobbet :) Det blev en ny tur upp mot Idkerberget och sedan upp mot Noransbruk, men den här gången blev det inget blöthål utan jag tog den gamla forvägen från Noran ner mot sjön Bästen på Gagnefssidan. Från Bästen tog jag sedan vägen mot Säl men strax innan korset mot Säl tog jag vänster mot "Tvärberget" enligt skylten och Tryssjöberget enligt kartan!? Via en flera kilometer lång skogsväg tog jag mig från 225 möh ända upp till c:a 475 möh och nästan hela vägen upp till toppen av Tryssjöberget (493 möh). Redan från vägen har man en underbar utsikt över nejden och du ser långt upp längs både väster- och österdalälvens dalgångar. Tar du en liten promenad ytterligare ett par hundra meter så blir utsikten fullkomlig från toppen av Tryssjöberget. Ja det var helt rätt plats att avnjuta dagens solnedgång :) // HansR

Kommentarer
Postat av: Lena

SÅ VACKERT DET LÅTER, HAR DU INGA BILDER ATT LÄGGA IN...MAN BLIR VÄLDIGT NYFIKEN PÅ DET DU BERÄTTAR...

2005-10-03 @ 22:00:09
URL: http://www.lenjangel.webblogg.se
Postat av: HansR

Jag har funderat på det men ännu inte kommit till skott, glömde dessutom kameran nu sist :( men vackert var det :) // HansR

2005-10-05 @ 09:25:12
Postat av: Lena

Nu fick jag se en vacker vy...tackar

2005-10-05 @ 21:38:11
URL: http://www.lenjangel.webblogg.se
Postat av: HansR

varsågod! // HansR

2005-10-05 @ 21:43:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0