Långa, mjuka och sköna ...

... sladdar på underbara vintervägar, kan det bli bättre :)  Ja efter allt detta snöande så ligger nästan varje väg som ett vitt härligt golv där dubben biter fast så där härligt gott och du kan styra bakhjulets släpp direkt med gasrullen. Ja det blev åter igen en 10 mila färd över skogen mot Falun. Denna gång tog jag den välkända Valsanvägen och fick då uppleva den i härlig vinterskrud, den är minst lika go nu som till sommaren och kan varmt rekommenderas för alla som idkar MC åkning även vintertid. Bäst är den dock direkt efter snöfall då inte asfalten hunnit att nötas fram.

Jag fick även chansen att prova min nya imsäkring. Jag köpte igår ett extra plastvisir, FogCity, som du klistrar på insidan av ditt vanliga visir så att du får ett dubbelvisir. Det bildas då en luftspalt mellan de båda visirskikten. Jag fick prova det både i klart och kallt väder men också i snö då snön föll ymnigt på vägen hem. Håller du god ventilation in i hjälmen så funkar det väl. jag hade inga problem med imma på denna tur och det trots att det blev ganska fuktigt på hemvägen, men som sagt det får inte bli för tätt då hjälper nog inget. Vi får se om det även blir en tur imorgon? Isvägen på Insjön lockar :)  // HansR

snötur2

Snötur1

Kommentarer
Postat av: Folke Kissner

Hej!

> Vackert så man dör
>man får nästan Norge-känslor.

MVH FK.

2006-02-12 @ 17:21:32
Postat av: HansR

Inget mot vad det blev på dagens tur! Läs mer om flödande sol och härliga vintervägar // HansR

2006-02-13 @ 00:15:23
URL: http://www.mctouring.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0