Orginal eller höjt på R1200GS?

Ja det är frågan? När jag besökte Touratech förra veckan passade jag på och köpte en höjningsats för styret. Med hjälp av den satsen kan jag höja styret c:a 3 centimeter och på så sätt ändra körställningen något, framför allt när jag står och kör. Sagt och gjort! Nu är satsen inköpt och även monterad och det är ganska otroligt vad 3 centimeter kan göra!? Det blev en helt annan känsla och den passade min kroppsbyggnad mycket bättre. När jag står och kör blir situationen en helt annan jag slipper böja mig ner mot styret för att ha ett bra grepp. När jag står kunde dock höjningen fått vara 1-2 centimeter till :) Så här långt kan jag bara se positivt på detta ingrepp. Ytterligare en vinst med höjningssatsen är att jag nu slipper den Torx-hyllsa som gällt för orginalskruvarna, de nya skruvarna har vanlig sexkantsnyckel som är något lättare att plocka med och även få fatt i vid behov :) som det ser ut just nu så får definitivt denna höjningssats sitta kvar // HansR

Höjning
Höjningssatsen från Touratech, www.touratech.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0