Hundliv ...

Ja det kunde ha blivit en riktig MC helg nu när jag fått hela midsommarhelgen för mig själv, men icke sa nicke hundvakt det var vad jag blev :(  Promenad morgon, middag och kväll. Plocka skit i svarta påsar. Laga mat åt både mig själv och hunden. Jag förstår fullt ut igen varför jag alltid vägrat hund. Visst de är snälla, gulliga och kelna men inte när du själv vill utan mest hela tiden. Jag har inte gjort mycket annat än tänkt hund hela helgen annars har det nog varit stor risk att jag glömt bort henne helt och hållet jag som inte normalt har hund : O

Men hund och MC det har jag ju läst om!? Hundar brukar ju gilla att åka MC står det i dessa artiklar? Det är bara att testa. Jag hittade snabbt en lämplig kartong, eftersom tankväskan var i minsta laget för Lina som visserligen är en tax med korta ben. Kartongen den fick pryda bönpallen och med en riktig botten av spånskiva kunde den surras hårt i bönpallens dyna, eller de fästen som BMW så finurligt placerat där under den samma. Lina brukar vara lite rädd av sig och frågan var nu om hon skulle våga närma sig min MC? Jag startade MCn och tog sedan Lina i kopplet och gick fram till den. En viss avvaktan fanns där men ingen direkt räddsla. Jag provade att sätta upp henne i kartongen och visst hon satt där lugnt och tittade. Jag drog på mig min MC utrustning och så rullade vi iväg. Det blev maklig fart genom Gagnefs byar och Lina valde hellre att luta ut huvudet och titta sig omkring än att gömma sig bakom min rygg. Det är kanske sant då att hundar gärna åker MC : ).

Vi fick en fin men lugn tur från Gagnef via Djura till Insjön, Rönnäs och Leksand. I Rönnäs tog vi ett stopp och Lina fick chansen att borra nosen i några sorkhål. Måhända var dessa sorkhål lite roligare än att åka MC för Lina men visst gick turen bra och jag tror inte den satte skräck i henne. Här kommer ett litet bildbevis tagit vid Grådabron över österdalälven // HansR

Hundliv01

PS. Lådan sitter ordenligt fast betydligt bättre än det ser ut : )


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0